tirsdag den 11. december 2007

2007 - en sløj årgang

2005 og 2006 er i min indie-kalender nogle fantastiske årgange, hvor der ikke var mangel på fantastiske albums der virkelig rykkede i banditten. 2007 lader til at blive et meget fattigt år, desværre. Lige umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om en håndfuld albums eller to der er værd at nævne som årets bedste. Nogle af dem er fem gange bedre end andre, men har alligevel kvaliteter der hæver dem over gennemsnittet:

Årets bedste
The National - Boxer (årets koncert på Roskilde, rigtig god koncert i Amager Bio, selvom den manglede det sidste - sikkert pga. dårlig lyd.)










Andre gode (i tilfældig rækkefølge):
The Twilight Sad - Fourteen Autumns & Fifteen Winters (super fede på Roskilde (we've never played in front of so many people" sagde han foran en 50-100 mennesker, rigtig god opvarmning til Beirut (WTF?) og super 45min på Loppen. Det er stærke sager, THOR!!)
Suzanne Vega - Beauty & Crime
Bill Callahan (Smog) - Woke on a Whaleheart
Richmond Fontaine - Thirteen Cities (hyggelig, men lidt for country-rocket Vega-koncert)
Rufus Wainwright - Release The Stars
Interpol - Our Love To Admire (rimelig god koncert i Vega)
Radiohead - In Rainbows
Castanets - In the Vines
Beirut - The Flying Club Cup (rigtig god Roskilde-koncert, men piiiiiinligt i Vega)
Holly Golightly & The Brokeoffs - You Can't Buy A Gun When You're Crying (og skide hyggelige koncerter på Loppen og Roskilde)
Blonde Redhead - 23
Shearwater - Palo Santo: Expanded Edition

Nu sidder jeg ikke hjemme foran mediecenteret som viser en grafisk oversigt over alle albums fra 2007, så jeg har måske glemt et par stykker, men listen er vel nogenlunde i den stil. Var det er godt år for skod-musik, Thor?

5 kommentarer:

Morten sagde ...

Sidder og hører Deerhoofs 2007-bidrag, og det er sgu meget fedt. Har du nogensinde hørt noget af deres musik? Jeg ELSKER The Runners Four. GENIAL musik. Det er sådan lidt halv-japansk med en masse catchy pop-melodier, så på papiret burde det da interessere dig. Svans.

Thor sagde ...

Hvasd med 'årets skuffelse?' Kom nu, vær lidt ærlig!!

Har hørt en podcast emd Deerhof, og jeg synes musikken lød spændende. Men hold da kæft ham sangsrkriveren er dominerende. Sådan er det dog tit med det bedste musik.

Morten sagde ...

Tja, sådan er det i hvert fald med Okkervil Rivers emoknægt ;)

Morten sagde ...

"ham sangskriveren"? Jeg forstår ikke hvad du mener, men den ligger i din postkasse. Forklaring udbedes efter lyt til The Runners Four!

Thor sagde ...

Jep. Lyder godt

Skal nok komme med min liste, men efter jeg mistede 250gb musik, er det lidt svært at komme i tanke om alle.