fredag den 15. februar 2008

Thors top 25 sange

Her er den så. Det er svært, og jeg kommer nok i tanke om de første 10 sange jeg har glemt, inden længe. Det er en blanding af sange der kan få det til at gyse i hele kroppen, give mig et energi-boost, og sange der bare stadig holder efter at have vold-hørt dem i over 10 år. Ens for alle, er at jeg tænker fuuuuuck hvor er det godt når jeg hører dem. Der er nok en fejl-margin på 7-8 sange, som kan væpre fejlplaceret, men langt de fleste høører hjemme her, ligemeget hvor mange gange listen bliver revideret. Der er alt fra pop-punk, til metal, indie og glam. Det blev til intet mindre end 6 Will Sheff sange... det var simpelthen umuligt at vælge. 16 af sangene er mere end 5 år gamle.


Honeycrack – Go away

The Wildhearts – So into You, Sick of Drugs

Silverginger5 – Anyway but maybe

Shearwater – The convert

Okkervil River – A Stone, It ends with a fall, Blanket and crib, The presidents dead, Another radio song

Bleu – Sayonara

Wolf Parade – This heart is on fire

Queen – Somebody to love, March of the black queen

Ruth Ruth – GI youth

The Pogues – Waxies dargle

The Darkness – Growing on me

Marvelous 3 – Grant Park

Butch Walker – Take tomorrow

Bright eyes – First day of my life

Magnetic fields – I don’t wanna get over you

Loved Ones – Jane

Randy – Razorblade

Mike Nicolai – Thunderstorms

Tom Waits – God's away on business

6 kommentarer:

Morten sagde ...

Mens jeg sidder og hører "The Convert", og undrer mig over at det er lige den sang der har overvundet dit skammelige glam-hjerte, kan du så ikke yousendit'e mig en zip-fil med alle de sange du ved jeg ikke har?

"First Day of My Life" kan vi nogenlunde godt blive enige om. Hvis det var en top 100.

Thor sagde ...

Meget gerne, men hver eneste sang skal rippes først, så der kan godt gå lidt tid... medmindre.. kan du finde ud af at skifte harddisk på en bærbar? (og har jeg lige stilt verdens dummeste spørgsmål?)

Thor sagde ...

The Convert var den sang der hjemsøgte mig mest hele sidste år. Den første sang jeg hørte når jeg kom hjem fra arbejde hver dag.

Morten sagde ...

Jeg ved ikke hvordan man skifter harddisk på en bærbar - eller om man overhovedet kan. Tobias kommer til portvinssmagningen, og han ved sådan noget, så du kan evt. tage din computer og ny harddisk med dér.

Nok computersnak! Du skal fanme ikke fjerne fokus fra musikken, medmindre du skriver om mere vulgære emner, såsom patter, glam, skamløs pop og hvordan det føles at nakke en teen.

Vi må sgu lige få købt nogle kassettebånd.

Thor sagde ...

Hvaaaa.... skulle du ikke også lige lave sådan en liste?

http://morten-vs-thor.blogspot.com/2008/02/top-25-bedste-sange.html

Morten sagde ...

Synes du ikke jeg har forkælet dig nok med mit country & folk mixbånd?

Jeg laver en liste. Men det bliver nok først på den anden side af Beijing.