tirsdag den 14. april 2009

Den nye Decemberists

Har de tabt det hele på gulvet, som jeg mener de allerede gjorde på The Crane Wife?
http://www.soundvenue.com/anmeldelser/2009/03/18/the-decemberists-ambitoest-og-pompoest
http://gaffa.dk/anmeldelse/32010

Jeg tør næsten ikke høre albummet af frygt for at de første par plader, som stadig er værd at høre (til en hvis grad) får skibet til at synke og gør at jeg aldrig rigtig kan høre Decemberists uden at tænke på de rædselsfulde albums de har lavet senere hen.

Men ok, jeg hader - HADER! - jo også prog.

5 kommentarer:

Thor sagde ...

Laver du ikke en fræk yousendit på den?

Jeg er vild med beskrivelserne og konceptet. Men konceptplader og rockoperaer skuffer mig næsten hver gang.

Thor sagde ...

Så du skal altså ikke med til den her fest?

http://www.vega.dk/Kalender/Kalender/2009/9/progpower_25_09_09.aspx

Vi skal iøvrigt ind og se Hawk and a Hacksaw til maj...

Morten sagde ...

Hov, ser først dine indlæg nu - hvorfor har jeg ikke fået en email advisering med dem?!?!

Nå, men her til morgen på vej til arbejde lyttede jeg til den nye Decemberists (de første 11 sange). Den skal jeg hurtigst muligt have slettet igen. Den var som forventet forfærdelig og prog'en ødelægger jo ALT. AAAALT!!!!

Jo mere jeg hører de sidste par plader, jo mindre har jeg lyst til at høre de første par plader, så jeg står af vognen nu.

Thor sagde ...

Nu fik jeg endeligt hørt den helt igennem. Ved ikke hvad jeg skal sige. Jeg hadede den ikke, men jeg kommer nok aldrig til at høre den igen.

Der var få øjeblikke af folkesang på den, der mindede om deres tidligere plade, men alt for mange inspirationsløse "store" lyde, der faldt ved siden af.

Anonym sagde ...

hvad jeg ledte efter, tak