torsdag den 29. november 2007

Scott Walker - The Drift

Jeg ville ønske jeg var døv.

2 kommentarer:

Morten sagde ...

Et af de momenter jeg er specielt vild med, er i sang nr. 2 ("Clara", 6:43-7:29), hvor han til lyden af en engel står og slår på dødt, råt kød (dunk, dunk dunk, dunk, dunk dunk dunk) og afsluttes med et "argh!".

Jeg vil gerne indrømme at jeg en dag sad og læste noget af det mere perverse i Island og hørte hr Walker samtidig, var nødt til at slukke formusikken fordi det simpelthen var for markaber en kombination. Det er fedt at musik kan være så fantastisk skræmmende.

Jeg er ikke i tvivl om at The Drift ender i min top 10-20 for 2006 - en liste der jo konstant er under revision. Det er et album man skal være i et helt specielt humør for at høre, men når man er det, er der næppe meget andet der kan måle sig med det.

Walker startede jo ud med at lave pop-musik, og jeg har en af hans Scott-plader, og den siger mig ingenting. Derfor havde The Drift også fået stort set et år på hylden før den røg på pladespilleren. Men så var jeg til gengæld også solgt på stedet.

Dette indlæg er skrevet under indtagelse af grov remoulade.

Thor sagde ...

Det er da vildt godt.


Det er stadig et punkt hvor jeg stejler. Det er umuligt. Der er intet at hente for mig. Der gemmer sig ikke engang nogen diskussion, fordi vi ville argumentere med grund i to vidt forskellige verdenssyn.